Myanmar Android Development မွ Android Dev Lessons မ်ားကုိ အျခား website မ်ား ၊ ျပင္ပစာအုပ္စာေပမ်ားတြင္ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းမျပဳ ၾကပါရန္အသိေပးအပ္ပါသည္။



Monday, May 19, 2014

Android Application မ်ားေရးသားနည္း ( အပိုင္း ၂)


ကဲ.. အပုိင္း (၁) သင္ခန္းစာမွာတုန္းက ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ADT Bundles ကုိကြန္ပ်ဴတာထဲကုိ setup လုပ္တဲ့အဆင့္အထိျပီးခဲ့ပါျပီ။

အခု ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ADT Bundles ကုိကြန္ပ်ဴတာထဲကုိဘာအတြက္ထည့္ထားတာလဲ ? အေျဖကရွင္းရွင္းေလးပါ ။ Android application ေရးသားဖန္တီးခ်င္လုိ႕ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ Android Application Project တစ္ခုေရးသားဖန္တီးခ်င္လုိ႕ပါ။ ကဲ... ဒါဆုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ Android Application Project တစ္ခုစတင္ဖန္တီးၾကည့္ရေအာင္။

ပထမဆုံး ကြန္ပ်ဴတာရဲ႕ Local Disk (C:\) ေအာက္မွာထည့္ထားခဲ့တဲ့ adt-bundle-windows.... Folder ထဲကုိ၀င္ပါ။ Eclipse Folder ထဲကုိ၀င္ပါ။ ျပီးရင္ ကမၻာလုံးပုံစံ ခရမ္းေရာင္ icon ေလးနဲ႕ "eclipse.exe" ကုိ run လုိက္ပါ။ Workspace ေရြးတဲ့ေနရာေပၚလာပါမယ္ ။ default အတုိင္းပဲထားပါ။ ok ကုိပဲႏွိပ္ပါ။ ခဏေလာက္ၾကာရင္ Eclipse (သုိ႕) ADT Development Tool ၾကီးပြင့္လာပါျပီ။ ဒါဆုိရင္ ADT Bundles ကုိ run တဲ့အဆင့္ထိေတာ့ျပီးျပီ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ Android Application Project တစ္ခုစတင္ဖန္တီးဖုိ႕ဆက္လုပ္ၾကရပါမယ္။

ခုနကဖြင့္ထားတဲ့ ADT Bundles/Eclipse ရဲ႕ Menu bar က File ကိုႏွိပ္ပါ။ ျပီးရင္ New ထဲကုိ၀င္ပါ။ Android Application Project ထဲကုိ၀င္ပါ။

Android App Project အသစ္ေဆာက္ဖုိ႕ Step ေတြစတင္ပါျပီ။

ပထမဆုံးေပၚလာမွာက အခုဖန္တီးမယ့္ Android App Project ကုိနာမည္ေပးရတဲ့က႑ပါ။

Application Name ေနရာမွာ ကုိယ္ၾကိဳက္တာေပးပါ။ ဥပမာ- TestProject
Project Name ေနရာမွာ ဘာမွလုပ္စရာမလုိပါ။ ဒီအတုိင္းပဲထားပါ။
Package Name ေနရာမွာေတာ့ ခုနက ေပးခဲ့တဲ့ Application name အပါအ၀င္
(com.example.ApplicationName) ဆုိျပီးေတြ႕ရပါမယ္။ ဥပမာ- com.example.TestProject

ကြ်န္ေတာ္တုိ႕က example ဆုိတဲ့စာသားေနရာမွာ ကုိယ့္နာမည္ (သုိ႕မဟုတ္) ကုိယ့္ရဲ႕ development Team name ကုိထည့္ေပးပါ။ ေအာက္ကပုံစံအတုိင္းျဖစ္သြားမွာေပါ့ေနာ္။
ဥပမာ- com.mmas.TestProject

Minium Required SDK ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ကုိယ့္ေဆာ့၀ဲကုိ Android version အနိမ့္ဆုံးဘယ္ေလာက္ကေနစသုံးလုိ႕ရေစခ်င္တာလဲဆုိတာကို သတ္မွတ္ေပးရမွာပါ။

ဥပမာ - ကုိယ္က Android version 2.2 ႏွင့္အထက္ဖုန္းတုိင္းမွာ ကုိယ့္ေဆာ့၀ဲကုိသုံးလုိ႕ရေစခ်င္တယ္ဆုိရင္ API 8 : Android 2.2 (Froyo) ကုိေရြးေပးလုိက္ပါ။ ေအာက္က က်န္တဲ့ option ေတြကုိေတာ့ ဒီအတုိင္းပဲထားလုိက္ပါ။ ျပီးရင္ Next ကုိႏွိပ္ပါ။

ဒီအဆင့္ကေတာ့ ကုိယ့္ေဆာ့၀ဲကုိ custom icon တစ္ခုထားမွာလားဆုိတာကုိ ေမးတာပါ။ ေဆာ့၀ဲတစ္ခု ကုိယ္ပုိင္ေရးျပီဆုိမွေတာ့ ကုိယ္ပုိင္ေဆာ့၀ဲ icon ထည့္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအဆင့္ကုိလည္း ဘာမွလုပ္စရာမလုိပါဘူး ။ Next ကုိပဲႏွိပ္ပါ။

အခုအဆင့္ကေတာ့ ေဆာ့၀ဲအတြက္ icon ေရြးရတဲ့အပုိင္းပါ။ browse ကုိႏွိပ္ျပီး ကုိယ့္ကြန္ပ်ဴတာထဲမွာ အသင့္လုပ္ထားတဲ့ icon ပုံဒီဇဳိင္းကုိေရြးေပးလုိက္ပါ။ (ပုံရဲ႕ file format က jpg (သုိ႕) png ရပါတယ္။ အဆင္ေျပတဲ့ format နဲ႕ icon ဒီဇုိင္းလုပ္ထားပါ။ ) ပုံေရြးျပီးျပီဆုိရင္ေတာ့ Next ကုိႏွိပ္ပါ။ ဒီအဆင့္မွာလည္း Blank Activity အေနနဲ႕ Project ကုိစတင္ေရးသားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွလုပ္စရာမလုိပါ။ Next ကုိႏွိပ္ပါ။ ေနာက္တစ္ဆင့္မွာလည္း ဘာမွလုပ္စရာမလုိပါ။ Finish ကုိႏွိပ္ပါ။

ေအာက္ကပုံအတုိင္းေပၚလာျပီဆုိရင္ေတာ့ Android App Project တစ္ခုဖန္တီးျပီးသြားပါျပီ။ 





ဒီအထိအဆင္ေျပၾကမယ္လုိ႕ထင္ပါတယ္။ အိမ္စာအေနနဲ႕ကေတာ့ အေပၚပုံမွာျပထားတဲ့ အဆင့္အထိေရာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးရမွာျဖစ္ျပီး screenshot ရုိက္ကာ ပုံကုိ myanmarmobileapp@gmail.com သုိ႕ အိမ္စာေပးပုိ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။


အသိေပးခ်က္ ။ ။ယခု Student Online Campus မွသင္ခန္းစာမ်ားကုိ ျပင္ပWebsite ၊ စာရြက္စာတမ္း မ်ားတြင္ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းမျပဳရန္အသိေပးအပ္ပါသည္။  

2 comments:

  1. eclipse ကုိႏွိပ္ရင္ ျမွားေလးေဘးက အ၀ုိင္းပဲလည္ျပီး ဘာမွလဲေပၚမလာဘူး ဆရာ 64 bit , Windows 10 ပါ ေက်းဇူးျပဳျပီးေျဖေပးပါ ခင္ဗ်ာ

    ReplyDelete



Myanmar Android Development မွ Android Dev Lessons မ်ားကုိ အျခား website မ်ား ၊ ျပင္ပစာအုပ္စာေပမ်ားတြင္ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းမျပဳ ၾကပါရန္အသိေပးအပ္ပါသည္။